BA Tourism and travel management-Course-Outcome-18.09.2024
19/09/2024 2024-09-20 23:36BA Tourism and travel management-Course-Outcome-18.09.2024
Course Outcomes - B.A. Tourism and Travel Management
I year – I Semester
- CO1 சங்க இலக்கியத்தில் காணப்பெறும் வாழ்வியல் சிந்தனைகளை அறிந்து கொள்வர்(K4)
- CO2 அற இலக்கியம் மற்றும் தமிழ் காப்பியங்களின்வழி வாழ்வியல் சிந்தனையைப் பெறுவர்(K5, K6)
-
CO3 பக்தி இலக்கியங்களைக் கற்பதன் மூலம் பக்தி நெறியினையும், பகுத்தறிவு இலக்கியங்களைக் கற்பதன் வழி நல்லிணக்கத்தையும் தெரிந்து பின்பற்றுவர்(K3)
- CO4 மொழியறிவோடு சிந்தனைத்திறனைப் பெறுவர்(K3)
- CO5 மொழிப்பயிற்சிக்குத் தேவையான இலக்கணங்களைக் கற்பர்.(K2)
- CO 1. To understand ancient, medieval & modern literary text in Telugu
- CO 2. To describe text and context of ancient, medieval & modern Telugu Classical literature.
- CO 3. To evaluate the difference between the ancient, medieval & Modern style of writing. பின்பற்றுவர்(K3)
- CO 4. To describe about the style of the author.
- CO 5. To narrate the poetry and improve the grammatical skill of writing
- CO 1. Introduce oneself and talk about one’s likes and dislikes
- CO 2. Invite someone, to accept or deny an invitation
- CO 3. Making purchases at the market
CO 4. Recall and remember the usage of grammatical tenses in constructing sentences in a dialogue.
CO 5. Apply the learnt grammar rules in practice exercises to improve them understanding
CO 1. Explains the nature, features, elements of prose forms and Functional Hindi
CO 2. Understand the theme, aim of lessons and obtain application skills.
CO 3. Evaluate the thought, ideology, expressional and artistic skills of writers.
CO 4. Obtain skills of critical analysis of Literary forms and drafting skills of personal letters, business letters, noting and drafting skills
- CO 5. Learn to Employ the obtained skills in enriching the bright future
- CO 1. Students will review the novel and short stories
- CO 2. They will summaries the content of novel
- CO 3. They will explain the characteristics of novel
- CO 4. They interpret the different texts
- CO 5. They will understand the word level and
CO 1. Remember the usage of grammatical tenses in constructing sentences in dialogue.
- CO 2. Apply the rules of usage in practice exercises and identify errors
CO 3. Explain the nuances in the usage of various grammatical tenses and aspects
CO 4. Demonstrate knowledge of various expressions of opinion, emotions, cause, effect, purpose, and hypothesis in French
- CO 5. Communicate in French and summarize the given text
CO1 Acquire self-awareness and positive thinking required in various life situations
- CO2 Acquire the attribute of empathy.
- CO3 Acquire creative and critical thinking abilities.
- CO4 Learn basic grammar
CO5 Development and integrate the use of four language skills i.e., listening, speaking, reading and writing.
- CO1 Acquire awareness Travel
- CO 2 Receive knowledge of Tourism developments.
- CO 3 analyze the potential for tourist development
- CO 4 Have a knowledge about tourist organizations
- CO 5 Understand the impact of tourism as industrial sector
- CO 1 Learn about the fundamentals of Tourism
- CO 2 Understand the concepts and definitions, domestic and international tourism etc.,
- CO 3 Realize the role of the various Nature and Forms of Travel & Tourism
- CO 4 Understand Seasonality of Tourism
- CO 5 Understand the basic aspects of Important Tourism organiz ations: WTO, IATA, PATA, TAAI, and WTTC.
- CO 1 Learn about the fundamentals of Medical Tourism
- CO 2 Understand recent growth in Medical Tourism
- CO 3 Design product and tour package in Medical Tourism
- CO 4 Have a theoretical knowledge of Medical Tourism
- CO 5 Understand how in recent years medical tourism has grown along with modern amenities in major cities
- CO1 Understand the basic features of Tour
- CO2 Understand how travel agencies grew over period
- CO3 Tour Attain competence in the use of IT and techniques to effectively apply the skills to their everyday workplace correspondence.
- CO 1 தமிழ் உயிரெழுத்து வடிவங்களையும் மெய்யெழுத்து வடிவங்களையும் அறிந்துகொள்வர்.(K1,K2)
CO 2 உயிர், மெய், உயிர்மெய்த் துணைக் குறியீடுகளை அறிந்து அவற்றை எழுதும் திறன் பெறுவர்.(K2)
- CO 3 ஒரு எழுத்துக்கு ஒரு ஒலி, ஒரு ஒலிக்கு ஒரு எழுத்து என்ற தமிழின் உச்சரிப்பு – வரிவடிவத் தொடர்பை உணர்வர்.(K3,K4)
- CO 4 சில அடிப்படையான மொழி இலக்கண விதிகளை அறிந்து பயன்படுத்துவர்..(K3,K5)
- CO 5 தமிழ்நாட்டுச் சூழலில் அன்றாடத் தேவைகளை நிறைவேற்றிக்கொள்ள ஏற்ற மொழிப் பயன்பாடுகளை அறிவர்.(K4,K6)
- CO1 சமகால இலக்கியங்களின் நோக்குகள்-போக்குகள் குறித்து மாணவர்கள் அறிந்துகொள்வர்.(K2)
- CO2 நாட்டுப்புற மக்களின் வாழ்வியல், அறிவாற்றல், இன்றைய நிலை ஆகியவை குறித்துச் சிந்திப்பர்.(K1,K2)
- CO3 தங்கள் கற்பனை வளத்தை மாணவர்கள் பெருக்கிக் கொள்வர்.(K2,K4,K6)
- CO4 மொழியில் பிழைகள் நேரா வண்ணம் எழுதக் கற்றுக் கொள்வதோடு திறனாய்வு செய்யும் ஆற்றல் பெறுவர்.(K5,K4)
- CO5 திரைப்படம், சின்னத்திரை, தொலைக்காட்சி உள்ளிட்ட ஊடகங்களில் பாடல், இசை, எழுத்து எனப் பல்வேறு வேலைவாய்ப்புகள் பெறுவர்.(K5,K4,K6)
I year – II Semester
- CO1 சிற்றிலக்கியங்களின்வழி இலக்கியச் சுவையினையும் பண்பாட்டு அறிவினையும் பெறுவர்(K4)
- CO2 புதுக்கவிதை வரலாற்றினை அறிந்து கொள்வர்(K5,K6)
- CO3 திராவிட இயக்க இலக்கியங்களைக் கற்பதன் மூலம் மொழி உணர்வு இன உணர்வு, சமத்துவம் சார்ந்த சிந்தனைகளைப் பெறுவர்(K3)
- CO4 தமிழ்மொழியைப் பிழையின்றி எழுதவும், புதிய கலைச்சொற்களை உருவாக்கவும் அறிந்து கொள்வர்(K3)
- CO5 போட்டித் தேர்வுகளில் வெற்றி பெறுவதற்குத் தமிழ்ப் பாடத்தினைப் பயன்கொள்ளும் வகையில் பயிற்சி பெறுவர்.᾽
- CO1 To understand the Contemporary literary text in Telugu
- CO2. To Explain the nature of Modern Poetry
- O3 To Explain the Contemporary author style of writings
- CO4 To evaluate the difference between the ancient and Contemporary Literature.
- CO5 To use grammatical styles in writing.᾽
- CO1 To ask for and give directions
- CO2 To give orders or commands using Impératif
- CO3 To narrate events from the past using Passé Composé
- CO4 Cite the ordinal numbers in French
- CO5 Indicate the position of something using prepositions of place
- CO1 Identifies the nature, features, elements of One Act Plays and Short Stories and skills of Translation
- CO2 Understand the theme, aim of lessons and obtain skills of Evaluation.
- CO3 Evaluate the thought, ideology, expressional and artistic skills of writers and contextual meanings
- CO4 Obtain skills of summarizing, evaluating and critical study
- CO5 Employ the techniques and skills of Literature and Translation
- CO1 Student will identify the strategies of basic communication Write effective and concise letters and memos, Prepare informal and formal reports.
- CO2 Students will interpret the official communication, and They will summaries the content of note making and letter formation in business communication. They will explain the use of different fonts and conversation in Malayalam
- CO3, they solve the problems in various competitive examinations in Malayalam Students will obtain writing techniques that today’s technology demands, including anticipating audience reaction.
- CO4 Proofread and edit copies of business correspondence. Use e-mail effectively and efficiently.
- CO5 Develop interpersonal skills that contribute to effective and satisfying personal, social and professional relationships, and Utilize electronic presentation software.
- CO1 Understand and apply grammatical concepts in drafting sentences and paragraphs
- CO2 Apply the rules and regulations in handling usage of Lrt lakara and Asmad Sabdah, practice exercises and identify errors
- CO3 Form an idea of the aesthetic expressions that make Sanskrit composition get the position of pride in world literature
- CO4 Demonstrate knowledge of various expressions of opinion, emotions, cause, effect, purpose, and hypothesis in Sanskrit
- CO5 Appreciate the art of employment of Alankaras in a prose form of poetry
- CO1 Realize the importance of resilience
- CO2 Become good decision-makers
- CO3 Imbibe problem-solving skills
- CO4 Use tenses appropriately
- CO5 Use English effectively at the work place.
- CO1 Acquire awareness Travel
- CO2 Receive knowledge of Tourism developments.
- CO3 analyze the potential for tourist development
- CO4 Have a knowledge about tourist organizations
- CO5 Understand the impact of tourism as industrial sector
- CO1 Acquire awareness Travel
- CO2 Receive knowledge of Tourism developments.
- CO3 analyze the potential for tourist development
- CO4 Have a knowledge about tourist organizations
- CO5 Understand the impact of tourism as industrial sector
- CO1 Learn about the fundamentals of Air ticketing
- CO2 Understand Management of Airlines
- CO3 Familiarisation with Air tariff
- CO4 Planning itinerary by air
- CO5 Universal Air Travel Plan PO1,PO2,P03
- CO1 Get the idea of culinary heritage
- CO2 Understand how diversity played an important part in Indian Tourism
- CO3 Acquire a knowledge of how is central to tourism
- CO1 தமிழ்மொழியைப் பேசவும் பிறர் பேசுவதைப் புரிந்துகொள்ளவும் திறன் பெறுதல். தமிழைப் படிக்கவும் எழுதவும் கற்றுக்கொள்வர்(K1, K2)
- CO2 கடிதம், விண்ணப்பம், நிகழ்ச்சிக் குறிப்புகள் எழுதுதல், தகவல் தொடர்புச் சாதனங்களில் தகவல் எழுதுதல் என அன்றாட வாழ்வில் தமிழ்ப்பயன்பாட்டைக் கற்றுக்கொள்வர்(K1, K3, K4)
- CO3 தமிழின் இலக்கிய வளத்தோடு தமிழரின் அறக் கோட்பாடுகளையும் தமிழரின் வரலாற்று-பண்பாட்டுச் செழுமையையும் புரிந்துகொள்வர்.(K1, K2, K4)
- CO4 தமிழறிஞர்களையும் : படைப்பாளிகள், அரசியல் தலைவர்கள், சிறந்த ஆளுமைகளைப் பற்றி அறிந்துகொள்வர்(K4,K5,K6)
- CO5 தமிழர் கலை, பண்பாடு, பழக்கவழங்கங்கள், விளையாட்டுகள், விழாக்கள், தமிழரின் தனித்த அடையாளங்கள், சிறப்புகள் ஆகியவற்றைஅறிவதோடு,
அவரவர் மண்ணுகுரிய கலைப் பண்பாட்டோடு ஒப்பிட்டுப்புரிந்துகொள்வர்.(K1,K4,K5,K6)
CO1 உரைநடை இலக்கியத்தின் பெருமைகளை உணர்ந்து, அதனை அன்றாட வாழ்வில் பயன்படுத்தும் திறன் பெறுவர்(K2, K3)
- CO2 பண்டைத் தமிழ் இலக்கியங்கள் காட்டும் சமூக, பண்பாட்டு, வாழ்வியல் முறைகளை அறிந்துகொள்வர்.(K1, K3,K4)
- CO3 காப்பியக் கட்டமைப்புகளை இன்றைய புதினம், திரைப்படங்கள் ஆகியவற்றுடன் ஒப்பிட்டுக் காணும் அறிவைப் பெறுவர்(K1,K3,K4)
- CO4 தமிழ் இலக்கிய மரபினையும் மாற்றங்களையும் ஆய்ந்து உணரும் ஆற்றல் பெறுவர்.(K1,K4,K5,K6)
- CO5 மொழிபெயர்ப்புத் திறன் பெறுவதோடு, அன்றாட வாழ்வின் தேவைகளான பல்வகை அலுவலகக் கடிதங்கள் எழுதும் திறன் பெறுவர்.(K4,K5,K6)
- CO1 Get the idea of Safety management
- CO2 Understand how Ticketing plays an important part in Tourism
- CO3 Acquire a knowledge of what are Airport Facilities
II year – III Semester
- CO1 தமிழக வரலாற்றை அறிந்துகொள்வர்.(K4)
- CO2 தமிழரின் வாழ்வியல் தொன்மையை அறிவர்᾽.(K5,K6)
- CO3 தமிழரின் பண்பாட்டுக் கூறுகளை அறிந்துகொள்வர்(K3)
- CO4 பிற பண்பாட்டுத் தாக்கம் மற்றும் அணுகுமுறைகளை அறிவர்.(K3)
- CO5 மொழிப்பயிற்சிக்குத் தேவையான இலக்கணங்களைக் கற்பர்(K2)
- CO1 To understand the significance of the modern literary works.
- CO2 To Explain the nature of modern style of writings
- CO3 To evaluate the culture through modern literary works.
- CO4 To identify the Influence between Traditional and Modern literary works.
- CO5 To interpret the various styles of fictions in Telugu
- CO1 Identify and appreciate the construction and the structure of different tenses and sentences
- CO2 Translate simple texts
- CO3 Draft and summarize literary texts
- CO4 Apply the grammatical rules to express one’s ideas using different tenses
- CO5 Analyze literary texts with respect to their structure and composition
- CO1 Identifies the Ancient Poets their works, and impact of contemporary conditions of society and ancient History of Hindi Literature
- CO2 Understand the theme, message, expressional and artistic skills.
- CO3 Evaluate the thought, ideology, expressional and artistic skills of writers and contextual meanings and literary trends of Ancient History
- CO4 Obtain skills of summarizing, evaluating and critical study and of poems
- CO5 Employ the techniques of interpretation and contextual meaning of texts
- CO1 Students will interpret the literary texts in Modern Poetry
- CO2 They will summaries the content of the different types of poems
- CO3 They will explain the form and content of the poems
- CO4 They interpret the style of contemporary poetry
- CO5 CO5 They will understand aesthetic beauty
- CO1 Be familiar with the style of the great Sanskrit Dramatist Bhasa
- CO2 Be able to appreciate the aesthetical, social, political, cultural, etc., values expressed in prescribed composition
- CO3 Understand the structural patterns of Sanskrit dramatic composition
- CO4 Develop the finer and minor nuances of Nataka form of drama
- CO5 Analyze the literary texts
- CO1 Listen actively(PO1, PO7)
- CO2 Develop interpersonal relationship skills(PO1, PO2, PO 10)
- CO3 Acquire self-confidence to cope with stress(PO4, PO6, PO9)
- CO4 Master grammar skills(PO4, PO5, PO6)
- CO5 Carry out business communication effectively(PO3,PO8)
- CO1 Acquire awareness Travel
- CO2 Receive knowledge of Tourism developments
- CO3 analyze the potential for tourist development
- CO4 Have a knowledge about tourist organizations
- CO5 Understand the impact of tourism as industrial sector
- CO1 Acquire awareness Travel
- CO2 Receive knowledge of Tourism developments.
- CO3 analyze the potential for tourist development
- CO4 Have a knowledge about tourist organizations
- CO5 Understand the impact of tourism as industrial sector
- CO1 Get the idea of E-Tourism
- CO2 Understand Importance of Tourism websites
- CO3 Acquire a knowledge of Online Car rentals
- CO1 Get the idea of Types of Tourism
- CO2 Understand Trends in World Tourism
- CO3 Acquire a knowledge of sustainable tourism
II year – IV Semester
- CO1 தாய்மொழி வழியாக அறிவியல் பற்றிச் சிந்திக்கும் திறன் பெற்றிருப்பர்(K4)
- CO2 அறிவியல் கலைச் சொல்லாக்கம் பற்றிய விதிகள், நுணுக்கங்களைத் தெரிந்திருப்பர்(K5,K6)
- CO3 அறிவியல் தமிழ் வளர்ச்சியில் மொழிபெயர்ப்பின் பங்கு குறித்து அறிந்திருப்பர்(K3)
- CO4 மொழியறிவோடு சிந்தனைத்திறனைப் பெறுவர்᾽(K3)
- CO5 மொழிப்பயிற்சிக்குத் தேவையான இலக்கணங்களைக் கற்பர்(K2)
- CO1 To understand the rich trading of Telugu Drama
- CO2. To Explain nature of Drama of Telugu)
- CO3 To describe the nature of understandings in Drama
- CO4 To evaluate the culture of the society through Drama.
- CO5 To brief the content of the techniques of translation composition
- CO1 Apply connecting words (cause, but, concession, condition, hypothèse, conséquence) to improve the spoken as well as written communication skills
- CO2 Differentiate the various past tenses in “Les Temps du Passé” and their unique usage
- CO3 Summarize the literary texts
- CO4 Identify and apply the different grammatical tenses of “les temps du passé” in sample exercises to practice
- CO5 Critically assess the literary texts through an analysis of its themes, narrative techniques, characters and its cultural significance
- CO1 Evaluate the poetic skills of poets and their poems
- CO2 Identify the conditions inspire the poets and writers
- CO3 Enumerate the literary trends and different literary forms
- CO4 Understand the human, social, ethical and literary values
- CO5 Obtain the knowledge to evaluate and critical analysis of literary works
- CO1 Students will be able to word as :Photo editor ∙ Web designer ∙ Graphic designer ∙ DTP Operator ∙ Logo Designer ∙ Digital illustrator ∙ Pattern Maker ∙ Stationary Designer etc
- CO2 Students will interpret the different styles photo shops
- CO3 They will apply different images and lay outs for invitation making
- CO4 They will explain the style of caption writing
- CO5 They interpret the style of contemporary high resolution technology for brochure making literary works
- CO6 They will understand aesthetic beauty image construction
- CO7 They obtain the style of image construction
- CO1 Apply the usage of compound words
- CO2 Differentiate the alankaras
- CO3 Translate the prose passages prescribed
- CO4 Identify and apply different grammatical tenses of “Mahabharata” related translation
- CO5 Analyze and critically assess the literary texts
- CO1 Determine their goals( PO1,PO7)
- CO2 Identify the value of integrity.(PO1,PO2,PO10)
- CO3 Deal with emotions.(PO4,PO6,PO9)
- CO4 Frame grammatically correct sentences(PO4,PO5,PO6)
- CO5 Write cohesive reports.(PO3,PO8)
- CO1 Acquire awareness Travel
- CO2 Receive knowledge of Tourism developments.
- CO3 analyze the potential for tourist development
- CO4 Have a knowledge about tourist organizations
- CO5 Understand the impact of tourism as industrial sector
- CO1 To plan, lead, organize and control resources for effective and efficient tourism operations. Acquire awareness Travel
- CO2 Create, apply, and evaluate marketing strategies for tourism policy and planning; Receive knowledge of Tourism developments.
- CO3 analyze the potential for tourist development
CO4 Have a knowledge about tourist organizations
- CO5 Understand the impact of tourism as industrial sector
- CO1 Understand the skills of Entrepreneurship
- CO2 Develop the confidence on the resources
- O3 Greater knowledge about factors affecting Entrepreneurial Growth
- CO4 Have a theoretical knowledge of Entrepreneurship and Legislation
- CO5 Understand how in recent years Industrial Estates have theme parks
- CO1 Appreciate importance of India’s Craft Heritage
- CO2 Understand various types of handicrafts
- CO3 Know regional craft specializations
- CO1 Understand how to manage the organization
- CO2 Understand the challenges of manpower planning
- CO3 Appreciate the methods of payment.
III year – V Semester
- CO1 Plan, lead, organize and control resources for effective and efficient tourism operations.
- CO2 Receive knowledge of Tourism developments.
- CO3 Analyze the potential for tourist development
- CO4 Have a knowledge about tourist organizations
- CO5 Understand the impact of tourism as industrial sector
- CO1 recognize the importance of marketing in tourism industry
- CO2 describe the basic understanding of marketing concepts in tourism
- CO3 understand the way of tourism marketing in the stiff rising competition
- CO4 discuss the way of tourism marketing to get an edge over others
- CO5 critically analyze the advantage for tourism
- CO1 Acquire awareness Travel
- CO2 Receive knowledge of Tourism developments.
- CO3 analyze the potential for tourist development
- CO4 Have a knowledge about tourist organizations
- CO5 Understand the impact of tourism as industrial sector
- CO1 awareness of India’s Natural Heritage
- CO2 knowledge of Customs and Traditions
- CO3 perspective of heritage sites
- CO4 knowledge about organizations in conservation
- CO5 Managing Sustainable Tourism
- CO1 Learn about the fundamentals of Travel Writing
- CO2 Understand Digital Photography
- CO3 Design product and tour package in Medical Tourism
- CO4 Have a practical knowledge of the art of Photography
- CO5 Understand how Basic Photo Editing Software has been used
III year – VI Semester
- CO1 Acquire awareness of legal procedures before Travel
- CO2 Receive knowledge of safe travel
- CO3 Ensure safety of the passengerS
- CO4 Have a knowledge about tourist organizations
- Co5 Understand the law of the nations with regard to tourism
- CO1 Acquire Code of Conduct for Tour Guides
- CO2 Develop postures of Body Language
- CO3 Understanding Clients Need
- CO4 PO1, PO2Have a communicative skill
- CO5 Understand the importance of First Aid Training
- CO1 Awareness of India’s Natural Heritage
- CO 2 Knowledge of Customs and Traditions
- CO3 Perspective of heritage sites
- CO4 Knowledge about organizations in conservation
- CO5 Managing Sustainable Tourism
- CO 1 Learn about the fundamentals of Open Sky Policy
- CO2 Understand Airfield Amenities and Special Passengers
- CO3 Baggage & Cargo Handling
- CO4 Have a knowledge of Cargo Documentation
- CO5 Understand Itinerary Planning
- CO1 Learn about the fundamentals of MS
- CO2 Understand Organization method
- CO3 Understand Decision Making
- CO4 Have a knowledge of Data Base Management
- CO5 Understand Functions of Management